Особености на банковия “лов” и “риболов”

Ако не можете да слушате видеото със звук, тук ще намерите транскрипция

Особеностите на банковия “лов” и “риболов” или “какви са банковите хитрини, които се използват, за да привлекат вниманието на клиентите?”. 

Банковите хитрини – теория и практика

Банките ползват големи, могъщи рекламни агенции с огромни ресурси и с талантливи хора, на които това им е работата. Те трябва да измислят и представят рекламни послания. Тези рекламни послания имат за цел да подтикват към вземането на точно и конкретно решение. Това е похвално. Те си вършат добре работата освен факта, че реалността е малко по-различна.

Почти нищо от рекламното послание на банките не отговаря на реалността. Като пример мога да дам билборда или  рекламният клип, в който там котенцета и кученцата са щастливи или разстроени, а в други се използват маркетингови трикове с щастливи семейства, които тичат нагоре-надолу. След това следва един бърз пример с една доста скромна за понятията на ипотечният кредит сума. Тя минава за части от секундата и освен, ако нямате изключителни бързи реакции на стоп-пауза за да я видите, няма да успеете.

Просто това е формално спазване на закона от тяхна страна и нищо повече. Този пример, дори, ако успеете да го прочетете не Ви дава абсолютно никаква представа за конкретния Ваш случай и кредит. Та, рекламното послание от билборда и телевизията за съжаление си остава само рекламно послание. То е по-скоро маркетингово, на практика е много далеч от реалността, а когато става въпрос конкретно за Вас и нещата са персонализирани, няма нищо общо с Вашия ипотечен кредит, повярвайте ми.

Кръстосаните продажби

Друга особеност на банковите хитрини или на банковия “лов” и “риболов” са кръстосаните продажби. Това по принцип е похвално, това е признак за хубав бизнес, а и така се прави. Всяка банка, която си е ”насмогнала на масрафа” и предлага достатъчен на брой продукти и услуги, използва ипотечния кредит за така нареченият cross-selling. Това е кръстосаната продажба на допълнителните продукти и услуги. Тук вече влизаме в различни комбинации и пакети, офертата е обвързана с използването на 1,2,3 и т.н. продукта.

Може да бъде обвързана или частично обвързана, може би най-грубото е изискването за преместването на така нареченото ДЗПО. Има банки, които имат свързани дружества. Те от своя страна управляват средства по ДЗПО и си позволяват оферирането на задължителни условия по ползването на тяхното управляващо дружество. Това може би е условието с което не сме щастливи. Трябва да знаете, че често условията са обвързани и звучат ангажиращо ‚‘‘Ще ти дадем тази цена, ако си купиш това, това и това‘‘.

Това, което е приемливо, понякога задължително и ние също сме съгласни с него, е преводът на заплата. Безапелационно е удобно и за Вас и за банката. Тъй като преводът на възнаграждението Ви по трудови договори, договори за управление (без значение в момента), е първият източник на обслужване и обезпечаване на кредита, обезпечението е едва вторият. Може би ползването на една кредитна карта е ОК. Често се закриват другите такива, които ползвате и Ви се дава такава от финансиращата Ви банка.

Има един момент на справедливост, все пак това е банката, на която сте се доверили и която се доверява и на Вас за ползването на значителен по размер кредит и т.н. Всички други условия са много лични и много конкретни. Примерно имате пакет, който включва 5 комунални плащания… Вие едва ли правите толкова месечно – очевидно не е много смислено.

Представянето на оферта от банката

Не може да не споменем още една особеност, а именно начинът на представяне на офертата. Много често се сблъсквам с клиенти, които по някакъв повод са получили оферта от банката на мейл. Офертата е скрийншот на екран с калкулатор или ПДФ страничка от калкулатор и нищо повече.

Моето уважение, но по закон, а законите са за това- погасителният план трябва да бъде прудружен с ЕСИФ формуляр и не по-малко, за да бъде ангажиращата оферта. Всичко друго са приказки под шипковия храст ‚‘‘ Един човек каза, една жена каза‘‘. Нищо ангажиращо и нищо конкретно и да се съгласявате с такава оферта е мека казано несериозно, да не кажа обидно за Вас.

Все пак, ако по някаква причина сте решили сами да си причините главоболията, имаме един основен съвет. Изисквайте ЕСИФ към погасителния план, който да е официално изпратен от служебен мейл на банката. Нищо различно от това не Ви върши работа. Никога не е добре да се ”хващате” на банковите хитрини. Ако не сте сигурни в нещо – просто питайте професионалисти. Такива спокойно може да се намерят на сайта на БНБ или пък да питате директно нас – няма да откажем.

Особеностите на банковия “лов” и “риболов” или “какви са банковите хитрини, които се използват, за да привлекат вниманието на клиентите?”. 

Банковите хитрини – теория и практика

Банките ползват големи, могъщи рекламни агенции с огромни ресурси и с талантливи хора, на които това им е работата. Те трябва да измислят и представят рекламни послания. Тези рекламни послания имат за цел да подтикват към вземането на точно и конкретно решение. Това е похвално. Те си вършат добре работата освен факта, че реалността е малко по-различна.

Почти нищо от рекламното послание на банките не отговаря на реалността. Като пример мога да дам билборда или  рекламният клип, в който там котенцета и кученцата са щастливи или разстроени, а в други се използват маркетингови трикове с щастливи семейства, които тичат нагоре-надолу. След това следва един бърз пример с една доста скромна за понятията на ипотечният кредит сума. Тя минава за части от секундата и освен, ако нямате изключителни бързи реакции на стоп-пауза за да я видите, няма да успеете.

Просто това е формално спазване на закона от тяхна страна и нищо повече. Този пример, дори, ако успеете да го прочетете не Ви дава абсолютно никаква представа за конкретния Ваш случай и кредит. Та, рекламното послание от билборда и телевизията за съжаление си остава само рекламно послание. То е по-скоро маркетингово, на практика е много далеч от реалността, а когато става въпрос конкретно за Вас и нещата са персонализирани, няма нищо общо с Вашия ипотечен кредит, повярвайте ми.

Кръстосаните продажби

Друга особеност на банковите хитрини или на банковия “лов” и “риболов” са кръстосаните продажби. Това по принцип е похвално, това е признак за хубав бизнес, а и така се прави. Всяка банка, която си е ”насмогнала на масрафа” и предлага достатъчен на брой продукти и услуги, използва ипотечния кредит за така нареченият cross-selling. Това е кръстосаната продажба на допълнителните продукти и услуги. Тук вече влизаме в различни комбинации и пакети, офертата е обвързана с използването на 1,2,3 и т.н. продукта.

Може да бъде обвързана или частично обвързана, може би най-грубото е изискването за преместването на така нареченото ДЗПО. Има банки, които имат свързани дружества. Те от своя страна управляват средства по ДЗПО и си позволяват оферирането на задължителни условия по ползването на тяхното управляващо дружество. Това може би е условието с което не сме щастливи. Трябва да знаете, че често условията са обвързани и звучат ангажиращо ‚‘‘Ще ти дадем тази цена, ако си купиш това, това и това‘‘.

Това, което е приемливо, понякога задължително и ние също сме съгласни с него, е преводът на заплата. Безапелационно е удобно и за Вас и за банката. Тъй като преводът на възнаграждението Ви по трудови договори, договори за управление (без значение в момента), е първият източник на обслужване и обезпечаване на кредита, обезпечението е едва вторият. Може би ползването на една кредитна карта е ОК. Често се закриват другите такива, които ползвате и Ви се дава такава от финансиращата Ви банка.

Има един момент на справедливост, все пак това е банката, на която сте се доверили и която се доверява и на Вас за ползването на значителен по размер кредит и т.н. Всички други условия са много лични и много конкретни. Примерно имате пакет, който включва 5 комунални плащания… Вие едва ли правите толкова месечно – очевидно не е много смислено.

Представянето на оферта от банката

Не може да не споменем още една особеност, а именно начинът на представяне на офертата. Много често се сблъсквам с клиенти, които по някакъв повод са получили оферта от банката на мейл. Офертата е скрийншот на екран с калкулатор или ПДФ страничка от калкулатор и нищо повече.

Моето уважение, но по закон, а законите са за това- погасителният план трябва да бъде прудружен с ЕСИФ формуляр и не по-малко, за да бъде ангажиращата оферта. Всичко друго са приказки под шипковия храст ‚‘‘ Един човек каза, една жена каза‘‘. Нищо ангажиращо и нищо конкретно и да се съгласявате с такава оферта е мека казано несериозно, да не кажа обидно за Вас.

Все пак, ако по някаква причина сте решили сами да си причините главоболията, имаме един основен съвет. Изисквайте ЕСИФ към погасителния план, който да е официално изпратен от служебен мейл на банката. Нищо различно от това не Ви върши работа. Никога не е добре да се ”хващате” на банковите хитрини. Ако не сте сигурни в нещо – просто питайте професионалисти. Такива спокойно може да се намерят на сайта на БНБ или пък да питате директно нас – няма да откажем.

Жадни за още информация?

В нашия YouTube канал ще намерите още много полезна и актуална информация