Наръчник с 30-те най-важни неща, които трябва да знаете, преди да изтеглите ипотечен кредит!

Покупката на жилище е голяма стъпка за всеки. За някои това е най-голямата покупка, която правят в своя живот. ТРЯБВА да си зададем въпроса: „Кои са най-важните неща при тегленето на ипотечен кредит?„.

Това обикновено е моментът, в който правите проучване и разбирате в какво се впускате. Това е начинът да получите най-добрите условия от банките и да избегнете неприятните изненади. За да сме максимално полезни за нашите клиенти, решихме да съберем на едно място 30-те най-важни неща, които да има предвид всеки, който ще тегли ипотечен кредит.

Ето ги първите пет:

1. Скритото значение на осигуровките.

„Скрито“, защото всички знаем какво е явното – попълването на различните социални фондове (за пенсии, бременност, безработица и т.н). Важно е да знаете какъв е вашият осигурителен доход, защото той е обвързан с кандидатстване за кредит и с това какви условия ще получите. Реалностите в България са такива, че има множество случаи, в които реалният доход и декларираният доход са две различни неща.

Трябва да имате адекватни очаквания в това отношение, когато търсите банков кредит. За да разберете каква е възможната сума за кредит, която може да изтеглите с вашия официален осигурителен доход на добри условия, е добре да се допитате до консултанти професионалисити, които без проблем би трябвало да Ви ориентират само в рамките на минути.

2. Преследват ли ни минали "грехове"?

Ако вече сте теглили какъвто и да било кредит, вие вече трупате кредитна история. Запомнете, че историята в Централния кредитен регистър (ЦКР) е само за лошите кредити. Това, че сте ползвали 7 кредита досега и сте върнали успешно и 7-те в срок и без никакви проблеми няма абсолютно никакво значение, но ако сте просрочили вчера, ситуацията става много различна.

3. Колко време ще ни чакат?

Условията по ЕСИФ (Европейски стандартизиран формуляр) са две седмици. А предварителните одобрения са между 1 и 3 месеца. Ако ползвате услугите на кредитен консултант обаче, бихте могли много по-гъвкаво да управлявате въпросните срокове. По-лесният и удобен контакт с консултанта ви дава не само удобство, но и позитива, че въпросният консултант много лесно би могъл да съгласува вземането на офертите от банките и да влияе на сроковете.

4. Да те изпитват никога не е добре

Изискването на банката за минимум 6 месеца при сегашния работодател е свързано с общата практика мнозинството от служителите да се назначават на изпитателен срок с такава продължителност. Накратко казано – банките не отпускат кредити на хора, които се водят в изпитателен срок. В случаите, когато служителят е постъпил на работа преди по-малко от въпросните 6 месеца, но е на постоянен трудов договор и не е имал продължителни прекъсвания на своя трудов стаж, би могло и да се намери възможност за кредитиране. В тази ситуация също е добре да се консултирате, за да увеличите шансовете си. Свържете се с нас, за да разгледаме вашия конкретен случай.

5. Защо е важно ГПР-то (Годишен Процент на Разходите)?

Това е процентът, в който са включени всички разходи по един кредит. В това число са включени такси на банката, допълнителни застраховки и други. Въпреки че има правило за изчисляване на ГПР, това за съжаление не означава, че всички го спазват. Истината е, че повечето ГПР-та, които ще видите в реклами и оферти не включват и половината от компонентите – точно затова е трудно да разберете какви реално ще са пълните ви разходи по една сделка.

Има ли начин да бъдат предвидени и предварително изчислени? Разбира се – препоръчваме ви да се консултирате с професионалисти, които да ви разкажат подробно за цената на вашия кредит. Ако си кажете „мани ги тези, само комисиона ще искат, ще си се оправям сам“ е възможно да се впуснете в най-разнообразни „упражнения“. Като например да четете безкрайни общи условия, да влизате в детайли, които не са Ви нужни, да се превръщате в адвокати, следователи или професионални финансисти. Спестете си време и нерви! Достатъчно е да потърсите нашата безплатна консултация и ние ще ви разясним колко точно ще ви струва кредитът. Дори нещо повече – ще ви осигурим различни оферти от различни банки, за да можете да изберете най-добрата за вас!

Време е

да разберете кои са останалите 25 важни неща при тегленето на кредит!

Приготвили сме за вас цял наръчник с най-важните неща при тегленето на ипотечен кредит. Оформен е в PDF файл във формат А4, дълъг цели 11 страници с ценни съвети, за да можете да го прочетете по-задълбочено. За да получите детайлния наръчник на FinCity, молим ви да ни оставите вашия имейл. На него ще получите PDF файла, както и други полезни материали, които ще ви помогнат за осъществяване на вашите цели и мечти. 

Иво ДимитровУправител FinCity
*задължително поле

С отбелязването на чекбокса по-горе давате своето съгласие да ви изпращаме полезна информация и интересни новини, свързани с нашата дейност, които смятаме, че биха ви били полезни. Можете да се отпишете от този списък по всяко време като последвате линка за отписване в дъното на имейла от нас.

Нашите клиенти споделят:

  • С настощята референция бих желал да изразя моите отлични впечатления от работата на г-н Иво Димитров – изпълнителен директор на ФинСити. Неговото компетентно мнение ми е било от полза в редица случаи, когато става въпрос за финансови услуги. Надежден и доверен партньор, на когото може да се разчита. Според мен „ФИНСИТИ“ е доказало за времето на своето съществуване, че заслужава доверието на клиентите си.

    Марий Апостолов
    Управляващ съдружник - Грант Торнтон ООД
  • Искам да благодаря на екипа на ФинСити и в частност на Иво Димитров за професионализма, търпението и вниманието, с което подходи към нуждата ми от ипотечен кредит. Лекотата, с която боравят с тази толкова сложна за мен материя и непринуденото сътруничество ми позволиха успешно да финализирам сделката си. Спестих много стрес, отпуска от работа заради различни документи, неприятни изненади. Бях спокоен по време на процеса и чувствах подкрепа в тази важна за мен стъпка. Определено препоръчвам FinCity заради тяхната коректност, бързина и адекватни реакции! Способните и коректни професионалисти са рядкост в почти всяка област, а те са точно такива! Благодаря ви!

    Дечко Стефанов
    Регионален мениджър EasyAds
  • „О ПЛЮС“ ЕООД е в делови отношения с фирма „ФИНСИТИ“ ООД повече от седем години. Съвместната ни работа с тях се отличава най-вече с коректност. В тяхно лице намираме партньорско съдействие и разбиране на нашите потребности. Екипът на „ФИНСИТИ“ ООД се съобразява изцяло със специфичните изисквания, които имаме по отношение на процесите в съвместната ни работа. Отличните ни отношения, съвсем естествено, прераснаха в приятелско и същевременно професионално взаимодействие. През цялото време на нашето сътрудничество, което продължава и до днес, Иво Димитров, в качеството си на Управител, многократно ми е доказал, че е човек, на когото може да се разчита. Гореизложеното ми дава основание да препоръчам „ФИНСИТИ“ ООД като коректен и надежден партньор.

    Милен Георгиев
    Управляващ директор