Защо нашата консултация за ипотечен кредит е безплатна за крайния клиент?

Ако не можете да слушате видеото със звук, тук ще намерите транскрипция

Искам да отговоря на един въпрос ,на една мистерия, която витае: Как така нашата услуга е безплатна за ипотечните кредити?

Безплатна консултация за ипотечен кредит – защо?

Защото нашето възнаграждение се плаща от банката. Защо ни го плаща банката? Защото за нея е много по-изгодно, много по-евтино, да разчита на професионални консултанти, които генерират значителни обеми от сделки, отколкото да поддържа самостоятелни офиси.

При това става въпрос за успешни сделки, тъй като ние предварително сме оценили възможностите и след като сме се заели с една сделка успеваемостта е почти 100% сигурна. Много простичко казано, ако ние генерираме десетки милиони годишно, а срещу същия обем сделки една банка поддържа 3-4-5-10 офиса.

Разходите решават (почти) всичко

Идея нямате колко е скъпо да се поддържа един банков офис. С всичките регулации и изисквания за охрана, за стъкла, за каси, за касова дейност, инкасо автомобили, заплати, сървъри – без коментар. Много е простичко – много по-евтино е за банката да разчита на професионални кредитни консултанти. Възнаграждението, което банките ни плащат, по никакъв начин не касае клиента. 

Това са оперативни разходи за тях. Много по-изгодно е да ни плати комисионната, която сме си заработили, свършвайки нейната работа, като сме структурирали сделка, която гарантирано ще бъде успешна. Така спестява ресурс от търговски разходи – преки или косвени.

Законови особености

Важно е да знаем, че секторът на кредитните посредници е регулиран. Имаме закон за ипотечните кредити на потербители, както и наредби на БНБ, които на този етап достатъчно ясно определят правилата на играта. Там ясно е записано, че ипотечното консултиране е безплатно за клиента.

Защитен ли е интересът на клиента?

Цялата приказка с разходите важи за всяка банка, тъй като пък от друга страна, въпреки че работим в партньорски отношения с нея, ние всъщност защитаваме интереса на клиента. На нас ни е безразлично коя ще избере той – важното е да е правилната. Да е убеден в избора си. От нас съвета от него избора.

Няма тайни, няма изненади – тук говорим за безплатна консултация за ипотечен кредит.

Въпреки всички материали по темата и увеличаващата се разпознаваемост на услугата, все още остават съмнения за това как така консултацията ипотечнит кредити е безплатна… В този доста обширен материал ще изложим подробна аргументация защо това е така и защо е повече от логично да е така, а не е просто някаква смрадлива схема!

Защо е безплатно за клиента?

Логично е да кажем, че възнаграждението ни, като не се заплаща от клиента, се заплаща от банката. А тя защо го прави? Защото за нея е много по-изгодно, да се осланя на професионални консултанти, които генерират големи обеми от сделки, отколкото да поддържа самостоятелни офиси с всичките им административни и други разходи. 

Разходите решават (почти) всичко

Един банков офис излиза скъпо. С всичките регулации и изисквания за охрана, за стъкла, за каси, за касова дейност, инкасо автомобили, заплати, сървъри и т.н. Много по-евтино е за банката да разчита на професионални кредитни консултанти.

Възнаграждението, което банките ни плащат, по никакъв начин не касае клиента. Това са оперативни разходи за тях. Тези разходи не се възстановяват от клиентските такси. Комисионната за кредитния консултант остава един доста ефективен разход за банката, защото веднага вижда кореспондиращ приход. Това съвсем не е така по отношение на административния персонал.

Законите помагат

Важно е да знаем, че секторът на кредитните посредници е регулиран. Имаме закон за ипотечните кредити на потербители, както и наредби на БНБ, които на този етап достатъчно ясно определят правилата на играта. Там са описани правилата за предоставяне на консултации за кредити и това прави нещата в пъти по-прозрачни и ясни.

Ако не можете да слушате видеото със звук, тук ще намерите транскрипция

Защо кредитен консултант?

Първо, тук трябва да уточним, че при нас не се срещате с кредитния инспектор! Срещате се с Иво, Дидо, Георги, Атанас и т.н. Срещате се с определен човек, който по някакъв начин носи нужната емоция, носи някаква отговорност в отношението си с Вас.

Второ, за пореден път ще го кажа. Вие имате целия пазар на масата си, а не конкретна банка. Целият пазар с абсолютното безразлично отношение към това коя банка е по-симпатична. Нека го кажа така – няма такова нещо като по-симпатична банка! Има банка, която по-адекватно може да реши вашия случай, не моят, а вашия случай. За подобен тип доверие става въпрос.

За съжаление, за поредна година бих казал че, основният ни проблем е разпознаваемостта на нашата услуга. На каквито и нива да го коментираме, това си ни остава основният проблем. Не знам как да обясня чувството, което клиентите предизвикват на тръгнвае от офиса с послания от рода: ”Аз, ако знаех по-рано…” .

Изграждане на доверие

Правим  всичко необходимо, за да знаете за тази възможност по-рано. Стараем се всячески по категоричен начин да отбележим, че ние сме професионални консултанти! Ние не сме “уреждачи на кредити”. Ние не сме на принципа имам познат, имам роднина или имам леля – НЕ. Не така печелим доверието на нашите клиенти.

В този случай, ако бяхме на Ваше място, ние също бихме си задали въпроса ”Защо да вярвам на кредитен консултант?”. При нас няма роднини, няма лели, ние имаме разкошни професионални отношения, имаме интереси.

А интересът на банката е ясен – банката има бюджет. Бих казал, че тя разполага с огромни бюджети, които са доста амбициозни. Банката има интерес от привличането на добри и качествени клиенти и от това да гони бизнес интереса си. Тоест да раздава пари. Нашият интерес, респективно вашият интерес, е да намерим от коя от тях да вземем пари. Не е толкова сложно – в крайна сметка това ни е работата.

Защо да ползвате кредитен консултант?

Защото за разлика от кредитния инспектор при консултантите се срещате с човек, който има различно отношение. Срещате се с Иво, Дидо, Георги, Атанас и т.н. Консултанът е човек, който по някакъв начин носи нужната емоция, носи някаква отговорност в отношението си с Вас.

Второ, вие имате целия пазар на масата си, а не конкретна банка. Целият пазар с абсолютното безразлично отношение към това коя банка е по-симпатична. Нека го кажа така – няма такова нещо като по-симпатична банка! Има банка, която по-адекватно може да реши вашия случай, не моят, а вашия случай!

На какво стъпва доверието към консултанта?

В този случай, ако бяхме на Ваше място, ние също бихме си задали въпроса ”Защо да вярвам на кредитен консултант?”. При нас няма роднини, няма лели, няма “връзки” – ние имаме разкошни професионални отношения и взаимни имаме интереси.

За банките нещата също са ясни – те имат интерес от привличането на добри и качествени клиенти и от това да гонят бизнес целите си. Тоест да раздават пари. Нашият интерес, респективно вашият интерес, е да намерим от коя от тях да вземем пари. 

Ако не можете да слушате видеото със звук, тук ще намерите транскрипция

Кога и как можете да накарате банките да е конкурират, да се състезават за вас? Краткият отгвор е като ползвате кредитни консултанти. А защо?

Обичайната история

Ако приемем първоначалната хипотеза, че се опитвате само да вземете най-добрата оферта. Тоест да чуете всички “за” и “против” и губите време, средства и нерви, обикаляйки офисите на различни банки, то повярвайте ми, това често е кауза пердута. В най-добрия случай, пред който сте изправени, е да блъфирате с една оферта пред друга банка, което може да се приеме и като изнудване и може и да не се приеме добре в крайна сметка.

Кредитни консултанти – как помагат?

От друга страна обаче ако ние поискаме 4 оферти от 4 банки – всяка от тях знае, че искаме едновременно 4-те оферти, не спекулираме и не изнудваме никой, просто ги съревноваваме и всяка от тях знае, че други три също ще дадат оферти за вас. Или казано иначе от първия път ще дадат най-доброто, което могат да предложат.

Не се налага и не изпадаме в ситуацията на надцакване на оферти и грозно изнудване. Просто получавате от първия път най-добрата оферта. При това тази оферта е точно за Вас! Ангажираната оферта, не е „политическа“ или скрийншот на екрана просто защото някой от колегите в банката има някакво виждане за вашата сделка.

Обобщение

Най-лесният начин да накарате банките да се борят за вас като клиент е да се допитате до кредитни консултанти. Така може да се каже почти “автоматично” карате банките да се състезават (или конкурират) за вас като клиент. Ясно и кратко това е отговорът на въпроса.

Кога и как можете да накарате банките да се конкурират, да се състезават за вас? Краткият отговор е като ползвате кредитни консултанти. А защо?

Как се действа самостоятелно?

Ако приемем първоначалната хипотеза, че се опитвате само да вземете най-добрата оферта. Тоест да чуете всички “за” и “против” и губите време, средства и нерви, обикаляйки офисите на различни банки, то повярвайте ми това често е кауза пердута. В най-добрия случай, пред който сте изправени, е да блъфирате с една оферта пред друга банка, което може да се приеме и като изнудване и може и да не се приеме добре в крайна сметка.

Как помагат кредитните консултанти?

Да речем, че ние поискаме 4 оферти от 4 банки – всяка от тях знае, че питаме и други и че те не са единствените участници в раздаването. Доста е вероятно да ви предложат най-добрата си оферта веднага…Без да се налага и не изпадаме в ситуацията на надцакване на оферти и грозно изнудване. Просто получавате от първия път най-добрата оферта.

При това тази оферта е точно за Вас! За вашите индивидуални условия и специфики, а не за няко служител на вашата компания или на вашата възраст, или с вашия доход… Такива “принципни” оферти и разсъждания по темата са обичайната банкова практика, когато отидете в клона.

Оферта за жилищен кредит?

ФинСити ще ви помогне да получите най-добрите оферти от правилните за вас банки, за да можете да направите своя информиран и аргументиран избор!