Често задаван въпрос – “Как мога да подам жалба от банка?”. Нека да разширим (или да уточним) – “как можем да подадем жалба към/от банков служител или определена банка?”.
Жалби и оплаквания
Разбира се, че винаги може да си търсите правата и за това не сме Ви необходими ние. Ако ние сме безценни в това да Ви намерим най-доброто финансиране, то отношението на финансиращата банка към Вас при ползването на неин продукт е изцяло във вашата градина. Винаги можете да си търсите правата и винаги може да се оплачете! Съветвам Ви, да депозирате писмено тази жалба или оплакване чрез офиса, който Ви обслужва или директно в централата на банката. Адресирайте го до клиентска неудовлетвореност, в някои банки може да намерите такива специализирани звена. Адресирайте го до вътрешен контрол. Можете да го адресирате и до отговорни управления и дирекции, чиято основна задача е именно клиентската удовлетвореност. Те биха взели много бързо и категорично отношение по това дали сте прави или не. Със сигурност мога да кажа, че ако имате жалба, има къде да си търсите правата.
Кои институции могат да помогнат?
Ако хипотетично сте категоричен в правото да се оплачете не от конкретно лице или поведение, а искате да се оплачете от политика на банката, то също може да го направите. Тогава адресатите на това Ви оплакване трябва да бъдат банков надзор на БНБ, евентуално е възможно въпросът да попадне в компетенцията и на КФН. Най-често обаче институцията, която може да помогне е КЗП. Други органи, призвани да защитават интересите на потребителите или на на гражданите на Република България (като например Омбудсманът) биха могли да помогнат за решаването на вашия проблем. Разбира се, може да се допитате до специалисти по темата, които най-често са с юридическо образование (разбирайте адвокати).
Оставаме с посланието, че има къде да си търсите правата. Има къде да се оплачете, да депозирате оплакване или жалба и има кой да прецени кой е прав и кой не е.
Няма какво да се лъжем, че банките са харесвани институции… Всички знаем, че не са. За добро или за лошо обаче те са необходими и доста често по необходимост (или по стечение на редеица обстоятелства) са и доста големи. Как може в ситуация на конфликат с толкова голяма институция да защитите вашия интерес?
Разбира се, че винаги може да си търсите правата и за това дори не е необходима някаква особено специална помощ. Всеки клон на банка няма как да ви откаже да депозирате писмено жалба. Можете да действате и през електронните канали като имейл например. Когато подавате писмено тази жалба и сте клиент на банката обикновено имате възможност да действате чрез офиса, който Ви обслужва или директно в централата на банката.
Адресирайте го до клиентска неудовлетвореност, в някои банки може да намерите такива специализирани звена. Адресирайте го до вътрешен контрол. Можете да го адресирате и до отговорни управления и дирекции, чиято основна задача е именно клиентската удовлетвореност. Те биха взели много бързо и категорично отношение по това дали сте прави или не. Със сигурност мога да кажа, че ако имате жалба, има къде да си търсите правата. Но затова е важно да имате документ. Ако само сте навикали някой банков служител или той е “обещал да говори с шефа”, нещата едва ли ще се получат.
Ако хипотетично сте категоричен в правото да се оплачете не от конкретно лице или поведение, а искате да се оплачете от политика на банката, то също може да го направите. Тогава адресатите на това Ви оплакване трябва да бъдат банков надзор на БНБ, евентуално е възможно въпросът да попадне в компетенцията и на КФН. Най-често обаче институцията, която може да помогне е КЗП.
Други органи, призвани да защитават интересите на потребителите или на на гражданите на Република България (като например Омбудсманът) биха могли да помогнат за решаването на вашия проблем. Разбира се, може да се допитате до специалисти по темата, които най-често са с юридическо образование (разбирайте адвокати). Кредитните консултанти като нас едва ли ще могат да свършат много работа по конкретния повод, но не е изключено и ние да сме полезни в определени казуси, особено когато става въпрос до различни кредитни продукти.