Коя е най-добрата банка?
По въпроса “коя е най-добрата банка” винаги се е говорило много. Истината е, че отговорът е силно субективен. Тъй като това е незадоволителен отговор трябва да уточним – най-добрата банка за всеки е различна, а ако има някакво правило то е, че “за всеки влак си има пътници”.
По какво можем да определим, коя е най-подходящата банка за НАС?
Някои банки са тясно специализирани в корпоративно банкиране, други имат традиции в малък и среден бизнес. Ако пък сте пенсионер, то конкретен брой банки имат продукти за хора на 65 години тоест за пенсионери. Ако искате ниски такси и множество клонове, банката може да е различна. Предпочитанията към лично отношение и спокойствие пък може да ви отведат в някои други банки.
Иначе казано първо – най-добрата банка е тази, която ще ви свърши работа. Това е тази банка, в която срещате разбиране и работите с хора, които търсят решение на проблемите ви. Няма еднозначна рецепта. Например отдавна сме се убедили, че обслужването като цяло е независимо от самата банкова институция, а е на 95% следствие на конкретния служител, който е срещу нас на бюрото в офиса на банката.
Всяка една банка е добра в едно или друго
Клиентът първо трябва да помисли за своя собствен профил и нужди и след това на тази база да вземе информирано решение. Ипотечен кредит, потребителски кредит, финансиране за бизнес нужди, разплащания, кредитни карти, депозити и много други услуги (тук дори не отваряме тема за неща като обслужване в самата банка) – няма как да има банка отличник по всички показатели.
Все още много хора са едва ли не са с нагласа да се “оженят” за банката си. Това положение обаче е доста по-изгодно за банката, отколкото за клиентите й. Програмите за лоялност са доста слабо развити, ако има такива изобщо и стремежът винаги е насочен към намирането на нови клиенти, а не към задържането и обгрижването на старите. Най-много може да Ви се обадят с “щастливата” новина, че сте одобрени за даден продукт (потребителски кредит или кредитна карта най-често). Или казано иначе програмите за лоялност се изчерпват с възможността да Ви продадат още нещо. Звучи кофти, но е така.
Коя е вашата банка ще решим заедно – няма нужда да я търсите сами.
Коя е най-добрата банка си е “въпрос за милион долара”. Поне на първо четене изглежда така. Всъщност в този коментар ще тръгнем малко по-отдалеч, като накрая ще стигнем до правилната логика на разсъждение (поне по този въпрос според нас).
Да започнем с това, че на нас ни става тъжно, когато чуем клиенти да говорят за “моята банка”… Ако не сте акционер нямате някакво правно и не само правно основание да мислите за някоя банка като за “ваша”. Трябва да сте наясно, че вашият интерес е на втори план за ВСЯКА банка.
Относно твърдението ни, че “за всеки влак си има пътници” е важно да уточним следните неща:
1. Различните банки малко или много се специализират в различни типове сделки и бизнес ниши, които заемат.
2. Няма нищо по-логично да използвате услугите на една банка за едно нещо и на друга банка за друго нещо.
3. Няма нищо страшно в това да смените банката си – да рефинансирате кредита си, да си преместите разплащателните сметки, да си закриете дебитните карти и да си извадите нови в друга банка и т.н.
Иначе казано първо – най-добрата банка е тази, която ще ви свърши работа. Това е тази банка, в която срещате разбиране и работите с хора, които търсят решение на проблемите ви. Няма еднозначна формула. Например отдавна сме се убедили, че обслужването като цяло е независимо от самата банкова институция, а е на 95% следствие на конкретния служител, който е срещу нас на бюрото в офиса на банката.
На това е важно да обърнем повече внимание. Важно е да имате представа как мисли банката за вашия профил. Вие може да имате страхотно самочувствие и сигурни доходи, но банката може изобщо да не ви вижда като перфектния клиент дори напротив. Това може да е една банка, но пък друга, би приветствала клиенти като вас с широки обятия.
Ипотечен кредит, потребителски кредит, финансиране за бизнес нужди, разплащания, кредитни карти, депозити, инвестиционно посредничество и много други услуги – няма как да има банка отличник по всички показатели.
Все още много хора са едва ли не са с нагласа да се “оженят” за банката си. Това положение обаче е доста по-изгодно за банката, отколкото за клиентите й. Програмите за лоялност са доста слабо развити, ако има такива изобщо и стремежът винаги е насочен към намирането на нови клиенти, а не към задържането и обгрижването на старите. Или преведено това означава, че банките дават най-актуалните и добри предложения на новите си клиенти. Ако вие сте клиент отпреди 10 години на някоя, може да проверите и да сравните сами 🙂