Тема на този коментар са от една страна Общите послания – маркетинговите, политическите, стратегическите послания на търговските банки, и правилното им разчитане от друга страна, където се включваме ние.
Много често някой клиент реагира по следния начин: ” Да чудесно, ще вземем няколко конкретни оферти. Много добре, разкошно, но ние ползваме страшни преференции някъде.”
За съжаление реалността е, че нищо не ползвате. Искам да поясня какво означава това. Когато една търговска банка излиза с много конкретна и специална оферта за служителите на едно предприятие, тя прави един лек рисърч. Вижда броя на служителите, които предприятието осигурява; вижда сумите, които предприятието превежда за тези осигуровки. Делимо върху делител и получават една средна заплата за това предприятие. Търговският отдел сяда и казва: “Чудесно, това е предприятие е с толкова служители, значи е надеждно. И сектор, и сегмент са чудесни. Значи за служителите на това предприятие можем да дадем еди какви си лихвени равнища.” Това нещо се пакетира и се поднася с фанфари на ръководството. Колкото по-голяма и по-хубава фирмата – няма банка, която да не я ухажва. Да, абсолютно вярно. НО вярното е до тук.
От тук натам това е “преференциална” оферта върху средни цифри за предприятието. Ако разликата в доходите на служителите във въпросната произволна фирма (или както тук наричаме предприятие) е между 1000 лв. и 8000лв. познайте колко е преференциална тази оферта. Ако сте с доход съответно 1000 лв., 3000 лв. или 4600 лв. дали тази “преференциална оферта” е за Вас?! Тази т.нар. преференциална оферта е “кукичката”, маркетинговото послание. Винаги, когато питате конкретно има едно “Да, НО…Извиняваме се, но то за Вас нещата са една идея по-други”. Не казвам, че са по-лоши. Може и да са по-добри, ако Вие сте от топ служителите. Това, което казвам е, че преференциалната оферта нищо не значи. Офертата, което НИЕ вземаме от Ваше име на база на едно пет-минутно “упражнение” с конкретните Ви данни и казус на сайта ни през заявка, GDPR, всичко, както си му е редно, е ангажирана. Тя е лична, в смисъл персонализирана точно за Вашия профил (дали сте женени, дали имате дечица). Това е оферта на базата на конкретните лични, персонални данни. Респективно, това е истинска оферта. Тя не е преференциална – тя е точно ВАШАТА! И никоя друга, тя не е за колегата.
Прочита на посланията на търговските банки оставете на нас. Вие питайте, ние ще Ви отговорим!
Благодаря Ви! Иво Димитров – fincity.bg
Банките често употребяват маркетингови трикове и стратегии, с които да привлекат клиенти. Това са техните стратегически послания, насочени към Вас, за да станете техен лоялен клиент. Истината е, че тези послания често не са формулирани коректно и могат лесно да подведат. Затова е важно правилното им разчитане.
Това най-общо казано са „специалните условия“, с които се ползват служителите на дадени фирми, когато кандидатстват за кредит в определена банка.
Истината е, че банките гледат дадена фирма на базата на няколко показателя – брой служители, които фирмата осигурява, и сумите, които се превеждат за осигуровки. По този начин те изчисляват средната заплата за конкретната фирма и предлагат „преференциална оферта“ с лихвени равнища на базата на получените цифри. Колкото по-голяма и хубава е фирмата, толкова повече банки я ухажват.
Както обяснихме по-горе, тази оферта е върху средни цифри за предприятието. В същото време е нормално в една и съща фирма да има разлика в заплащането на служителите в зависимост от длъжността, опита и други причини. Ако Вие сте с доход 1000 лв., 3000 лв. или 8000 лв., дали тази специална оферта е наистина точно за Вас? Обикновено, когато питате конкретно, има едно НО от страна на банките. Нещата почти задължително се оказват по-различни. Не е задължително да получите по-лоши условия, напротив – може и да са по-добри, ако Вие сте от топ служителите.
Това, което е важно да се запомни – преференциалната оферта нищо не значи. Офертата, която ние взимаме от банките за Вас на базата на получената от Вас информация с конкретните Ви данни и казус – това е конкретна оферта, персонализирана и отговаряща конкретно на Вашия профил. Тя не е за колегата – това е Вашата оферта!
Прочита на посланията на търговските банки оставете на нас. Вие питайте, ние ще Ви отговорим!