Защо банките НЕ награждават лоялността на клиентите си?

Темата за лоялността в банковата система и като цяло във финансовата система е основният пример за това, че и “големият бизнес”, към който със сигурност се числят и банките в България, има много да учи. Всички се учим, докато сме живи, разбира се…

Все пак тази публикация е обърната към клиентите, а не към банките, защото ТЕ са водещите. Та, да се върнем на темата. Как банките се “отблагодаряват” на старите си и лоялни клиенти? Никак. Бонуси за стари клиенти няма. Защо го твърдим?

Банките не награждават лоялността на старите клиенти

На първо четене звучи логично, звучи много добре. “Клиент съм на банката от 10 години”, “Моята банка не е такава…”, “моята банка” може да кажете, ако сте мажоритарен или поне миноритарен акционер в нея. Иначе тази банка изобщо не е ваша. Тя ви предоставя услуга. Вие сте загрижен за вашите интереси, нали така? Много често влизаме в коментар с клиенти по тези въпроси.

Споделя ни се как е “различно”, как са обслужвали 4-5 кредита и отношението е съвсем друго… Да, най-вероятно вече сте установили някакви контакти с обслужващите ви хора, които чисто човешки ви влизат в положение и вършат работата с повече желание. Истината обаче е малко по-различна.

Какво получават “старите клиенти”

Ако ползвате ипотечен кредит години наред в някоя банка, казвам години наред, защото последните три-четири години разликите в лихвените равнища за ипотечни кредити са значителни. Ако ползвате ипотечен кредит от преди пет години, то вашите условия е доста вероятно да са около 4,4% (тогава това бяха средните нива). Към момента лихвените равнища са 2,5% – 2.8% логично е да се усетите, че има място за предоговаряне и коментари.

И какво следва? Помолвате по най-правилния начин. Подавате молба за писмено предоговаряне, тъй като през цялото време сте били абсолютно коректен платец. Е, с изненада за вас, ще установите, че в най-добрия случай банката ще предоговори условията и с големи адмирации ще ви каже, че единствено и само за вас от 4,4% новата ви оферта ще е 3,4%.

Алтернативата

А ако се явите като нов клиент, хипотетично, по същото време и искате да предоговаряте, то офертата за вас ще е 2,7%. Това си има своето банково обяснение и логика, но за вас като клиент в крайна сметка не ви интересува…

Вие сте ползвател и вие плащате цената и дали са прави или не, не ви касае. Факт е, че по-добрите оферти са за нови клиенти. Факт е, че банките нямат никакъв интерес да предоговарят на по-добри условия от това, което ще получите другаде. Факт е, че банките не награждават лоялността (за всеобщо съжаление). 

Как можем да ви помогнем?

ФинСити е лицензирана компания за кредитни консултации, но нашите компетенции не се изчерпват само до тук. Можем да съдействаме да застраховате ценните и безценните неща и да ви помогнем в различни казуси. Разберете кои са те